Facultatea de Inginerie, Str. Domneasca nr. 111 | de la 9:00 la 21:00
ATENȚIONARE: Articol lung, NU-L CITIȚI!

Ce am devenit?

Spunem că vrem adevărul…când de fapt nu e așa. Spunem, că vrem originalul, autenticul, când de fapt nu e așa.

Vrem să auzim minciuni, false promisiuni care crează false așteptări.

Spunem că vrem să fim calmi căutând calmul…Spunem că vrem bani căutând banul…același lucru.

Hello!!! NU destinația contează, ci călătoria…tot auzi asta…dar văd că nu te-ai prins. Stai să-ți explic. NU ai cum să înțelegi, să apreciezi destinația finală, nici nu ai cum să o vezi, nici nu ai să-ți dai seama că ai ajuns la destinație…știi de ce? Pentru că nu ai știut să te bucuri de călătorie, de ACUM. În călătorie te confrunți cu diferite experiențe, stări, senzații care pot fi plăcute/neplăcute…astfel înveți, capeți experiență, călătoria te pregăteș-te, întărește pentru destinație. Fără călătorie nu există Destinatie, și dacă ajungi la ea nu știi cum să o administrezi. De ce nu treci prin călătorie? Pentru că nu ai răbdare….pentru că ești lacom, pentru că vrei acum și aici….când de fapt tu nici nu știi ce înseamnă acum și aici, pentru că nu știi cum să stai în acum și aici. TU, mintea ta, fuge de momentul acum ducându-te fie în trecut, fie în viitor, e prea greu ACUM și AICI, devine suportabil doar când devine trecut….și devine suportabil pentru că ai reușit să distorsionezi acel acum și aici…pentru că nu l-ai trăit de fapt.

Ce este yoga? Stiința Prezentului….până la urmă cine sunt eu sa vorbesc despre Yoga…când eu nu am ajuns la Yoga…mă descalific…deci ce citești de la mine, de la oricine până la urmă- poți să o faci, dar cu atitudinea de “Nu accepta. Nu respinge. Pune informația într-un sertar…experimenteaz-o, testeaz-o, documentează-te mai mult…și apoi iei o decizie să accepți/ să respingi. “

Să revenim, unde eram? O da! La faptul că nu vrei adevărul, vrei minciuni. De ce spun asta?

Pai cine crezi ca a inventat marketing? Răspuns: Omul

De ce? Răspuns: Pentru că asta se cere, pentru că omul vrea rezultate imediate, nu vrea sa audă că pentru a ajunge la kg dorite trebuie să depună efort, renunțare. Omul vrea să audă că printr-o pastilă, printr-o atingere, sau printr-un aparat de nu știu care poate slăbi 10 kg. Dar de regulă, și cine a încercat pastila magica, aparatul magic, dieta magică știe despre ce vorbesc….ajungi poate la rezultat…dar pentru că nu ești pregătit, pentru că nu ai trecut prin călătoria slăbitului…nu ai învățat cum de fapt să-ți menții acele kg pierdute…în concluzie te ingrași mai mult…deci nu ai ajuns la destinație….de ce? Pentru că vrei ACUM și AICI.

Da! asta vrei să auzi, vrei să auzi minciuni….pentru că nu suporți adevărul. De ce? Pentru că nu ești pregătit poate, pentru că încă nu realizezi că acele kg în plus nu sunt bune pentru tine, înca îți este bine. Când ajungi la anaghie rău tare atunci vine și momentul adevărului, pentru unii. Că pentru ceilalți…în viața urmatoare/de Apoi, odată și odată nimeni nu scapă într-o formă sau alta de a se pune față în față cu adevărul…Da! Da! Legea naturii!

Ce înseamnă marketing? minciună până la urmă, false promisiuni, ok fie! e o samanță de adevăr acolo, dar distorsionată, luată din context…deci până la urmă ajungem la aceași concluzie…informații false…de ce? ca tu să cumperi…dar tu de ce cumperi bazându-te pe informații false? Pentru că până la urmă asta vrei într-un fel ILUZII…să fii mințită…de ce marketingul nu spune pur și simplu adevărul? Pentru că adevarul e prea simplu, e plicitisitor…ne plac poveștile, aromele, gusturile, ne place să ne inundăm simțurile de plăcere. (nu tot marketingul este așa, dar eu mă focusez pe o latură a lui acum, liniște!).

Și acum vine întrebarea: Dar ce e rău în satisfacerea plăcerilor? Pe scurt crează suferință…de ce? pentru că satisfacerea lor duce la crearea de noi dorințe…care până la urmă nu vei putea să le satisfaci pe toate…în concluzie…ajungi la nesatisfacerea lor…care duce la SUFERINȚĂ.

Toată această filozofie a fost ca sa ajung AICI…la FLOW YOGA FESTIVAL…la marketingul pe care vreau să-l fac cât de cât sincer. Da! Clasele de yoga au denumiri! Profesorii au un oarecare cv! Dar este pus frumos pe site…nu am vorbit prea mult despre asta, pentru că nu vreau să ridic pe nimeni în slavi…cum ar “trebui să fac conform unui marketing de calitate” și chiar merită să o fac, dar aleg să nu creez așteptări pentru că nu e sănătos, îmi pasă de voi.

Peste tot vezi clase, articole: Yoga pentru spate, Yoga pentru digestie, Yoga pentru slabit sau tot felul de titluri atractive, pline de mister, pline de metafore….De ce facem asta, noi profesori?..din frică! …că vrem sa demonstrăm, vrem să explicăm ce face yoga!!! când de fapt datoria noastră e să o dăm mai departe așa cum a fost ea transmisă…numai că acum e transmisă de mulți în concordanță cu moda/ marketingul. Astfel ajungem să ducem în eroare practicanții până la urmă…da, ridic și eu mâna…și eu am cazut, și mai cad uneori în această categorie…Și recunosc…o fac pentru apreciere, pentru Ego, pentru a avea….o fac din frică pâna la urmă…din FRICA LUI TREBUIE ACUM ȘI AICI.Sunt într-un conflict…vreau oameni la clasele mele, vreau oameni la Festivalul de Yoga…aleg să cred că se poate și altfel…și pentru asta mă deschid vouă, mă fac vulnerabilă…pentru că postez cu frică acest articol :)…celor care își fac timp să asculte palavrageala asta multă…sper că vă distrați cu mine :D…. vreau să transmit Yoga așa cum mi-a fost transmisă…și văd că nu e ușor…mai ales acum cu Promovarea Flow Yoga Festival…dar sincer pînă acum nu mi-am încălcat zic eu prea tare principiile. Să vedem rezultatele. Statusul vânzărilor până acum nu arată prea bine: 57 bilete vândute din 200 bilete…Menționez că acest target nu este pentru a-mi acoperi cheltuielile (nu că nu mi-aș dori)- este pentru a face ceva frumos și cât mai pur pentru mine, pentru voi, pentru noi. Pentru că am întalnit atâția oameni frumoși care mi-au întins o mana…una mai mare, alta mai mică…în funcție de posibilități…și acum nu că fac publicitate dar simt să menționez acei oameni frumoși care și-au luat din timpul lor și m-au ajutat cu un sfat, cu un contact, oameni care nu mă cunosc personal, și nici până acum înca nu i-am cunoscut…pe bune e incredibil. Sunt binecuvântată!

Parcă sunt la nuntă…să trăiască Familia Păduraru…că da, ei sunt sponsorii Festivalului…să vă rugați pentru sufletul lor :D, Tiberiu Ivan și revista Explore- pilonul principal de susținere, Dana Tachici pe care nu am vazut-o la ochi încă, Silviu Bacalum, Nicoleta Nistor, Elena Bujor, Facultatea de Inginerie, Magic Fm, Delia Gavriliu, Shopping City, sălile fitness și toți care m-au lasat să pun afișe și să vând bilete (Ana Marin, Max Fit, Biocarmen,Lady’s Fit, Evolution Gym, Fight Club, Lulu Gym, mai e o sală în 17…upsy nu mai știu numele ei), blogării, cei care mi-au distribuit postările cu festivalul, Alisa David, voluntarii mei, partenerii și dacă am uitat pe cineva să ma iertați, e târziu. Deci azi mă sună Radu Murea, nu știam de el până azi, și gata s-a oferit să mă ajute pro-bono cu Prim Ajutor, cu servicii de securitate. Aoleu…nu mai zic de profesorii care vin la Yoga…că vin pro bono. Deci chiar sunt oameni frumoși în comunitatea noastră…suntem minunați cu toții. Cum spuneam….”Impreună ridicăm vibrația”

Deci stai că mai am multe de spus…îmi pare rău pentru voi 😀

Acum să vă explic de ce marketing yoga din zilele noastre nu e în regulă: nu există promisiuni și beneficii în Yoga….pe bune, Yoga este o disciplină cu propria persoană….binențeles că practicând yoga continuu, neîntrerupt vine cu curățare, vindecare, conștientizare….dar nu ăsta e scopul dragilor…nici macar iluminarea, realizarea sinelui nu ar trebui sa fie scopul…cu toate că asta e destinația….care ar trebui să fie scopul??? nici unul!….pur și simplu Yoga!să te descoperi, să descoperi…ce e mai fascinant decat atât?

Care e pericolul până la urmă cel mai mare în toată această distorsionare a ce e Yoga, că asta face marketingul…induce oamenii care vin la yoga în eroare- că dacă practică yoga ar trebui să se întâmple ceva…și caută, așteaptă acel ceva…și când văd că nu se întâmplă acel ceva renunță (unii de la prima clasă), suferă.

Dar oare vrei să auzi aceste lucruri…ești pregătit să le auzi?

Nu prea…în schimb vrei să auzi…că dacă practici yoga o să faci dragoste mai mult și mai bine, o sa slăbești, o să scapi de depresie, chestii din astea….of of of….cam așa ajungi la oameni în ziua de azi..ăsta e limbajul.

Numai că dacă nu mă cobor la limbajul ăsta….nu prea mai e cu cine vorbi…iar eu vreau oameni la festival :D….ce dilemă?!

Am mai observat ceva…chestia asta care o fac acum…că scriu ce mi trece prin cap la 3 dimineața…băi prinde…dar e corect să prindă? De ce trebuie să atrag atenția așa?….pentru că, nu sunt un guru iluminat la care să vină lumea atrasă de energia mea…trebuie să vă chem într-un fel…(râd și scriu LMAO), până la urmă o să devin scriitoare….next book by flowrina yoga….how to be an ass in yoga….just be an open book on the internet….boom best seller…glumesc 😀

Dar de fapt nu asta face yoga….Yoga este destinația…cum poți să explici destinația …oricare ar fi ea…unei persoane care nu a fost acolo…nu ai cum!!!! pentru că fiecare din noi este diferit, inclusiv experiențele unei singure destinații sunt diferite. De asta nu consider că ar trebui să spun mai mult decat : Vino la Flow Yoga Festival și experimentează singur! Asta e valabil cred că în multe situații.

Ce fac toate aceste titluri de clase, de cărți, de articole despre yoga (nu că nu ar fi și unele autentice, eu vorbesc în general…se supără zic eu cine se simte) …crează falsa identitate Yoga. Când de fapt practicarea Yoga nu ar trebui să aibă nici un scop, e pur și simplu bun simț.

Bunn…mulți dintre profesorii de yoga, inclusiv eu…știm acest lucru…dar de ce totuși mințim, îi mințim? Din frică???!!! Articolele/Denumirile claselor de yoga au început să aibă tot felul de metafore, de gulu gulu în ele, sau yoga pentru digestie, yoga pentru feminitate, yoga pentru bla bla bla…de ce facem asta? De ce am intrat în acest joc al afacerilor până la urmă? Deci dacă judec, mă judec până la urmă și pe mine (pe mine mai puțin că o fac la o scală mai mică :D)…eu cred că o facem din frică că nu ar veni lumea. Da, de asta o facem!!! Din frică de a nu face bani, din frică de a nu avea oameni la clase..Da! Știu că aveți intenții bune dar tot nu e o scuză. Așa că mai simplu spus: ne vindem, ne mințim pe noi și ulterior și pe alții.

Trebuie să arați cine ești, câte diplome ai, trebuie să spui ce clasă minunată faci…și dacă nu ai face/o ce s-ar întâmpla?….nu ar veni oamenii?!…dar poate ar veni? Dar cum să vină dacă nu știe nimic despre tine și despre clasă, totuși o descriere trebuie să conțină? Poate ar trebui să-ți îndrepți atenția spre calitatea omului care vine la tine…nu spre numărul de oameni. Pffffuuu ușor de spus, greu de practicat!!! Cunosc persoane care fac asta, pentru asta jos pălăria. Ar trebui probabil să avem teluri mai mici, dar vezi că ajungem la acele condiționări/valori sociale/familiale pe care ni le-am însușit și acționăm conform lor: vreau, repede, mult, acum, aici, succes= bani.

Poate la nivel constient spui ca nu te ghidezi dupa cele enumerate mai sus…dar subconstientul are multe inregistrate acolo…adevarata munca deabia incepe cand ai modestia sa recunosti asta. Imi ridic mana…mai am multe de curatat…si da sunt profesor de yoga…vai de mine…da nu sunt perfectă, nu sunt iluminată, mai și țip, da am și alergii, și anumite provocări în sănătate….da mai sunt și frustrată, dar asta se vede :D…Cum și faci yoga de atăta timp și ai probleme? Deci despre ce vorbeam? Așteptari, false percepții despre ce e Yoga?…Dragilor fiecare are călătoria lui, vedeți-vă de călătoria voastră și o zic cu 😀 și <3

De ce a explodat yoga în ultimii ani? Datorită marketingului….vinderea de false așteptări!!! De aia! Dar pînă la urmă și pe mine m-a atras, că dacă nu era acest marketing, dacă yoga nu ar fi ajuns și la noi în Romania așa populară poate cine știe când m-aț fi apucat și eu de practică.

De ce spun toate astea???!!! Pentru că vreau și eu să vând ceva frumos…lumea a aflat de Festival și totuși nu s-au vândut suficiente bilete…dar dacă nu fac o scenă, un articol mai WOW, mai zguduitor, dacă nu atrag atenția într-un fel…nu am cum sa-mi vând biletele. Pe bune!!!! Asta nu e yoga!!! Nu ar trebui să fie așa!!!!

Dar revenind…yoga ar trebui să fie la scală mai mică probabil…nu la scală mare…că până la urmă este yoga pentru oricine, dar nu pentru toată lumea în același timp.

Înainte un profesor avea 1 elev, acum vrem 20-40, fără numar și vorbesc și în numele meu. Cât mai mult…asta e problema…LĂCOMIA…vrem vrem vrem, dorințe, dorințe, dorințe..suntem conduși de falsa credință despre succes.

O lecție de învățat….cumpatarea în toate. Să mă mulțumesc cu ce am că am bine, Să apreciez ce mi se dă, că mi se dă așa cum se cuvine. Scriind acestea, ajungând la aceste concluzii…realizez că ceea ce cred eu sau credeam eu că înseamnă bine, succes….e de fapt iluzie, minciună. Și cu toate astea ce faci?

Îți mulțumesc dacă ai avut răbdarea să citești până la capăt…Să știi că mi-e frică să o postez…pentru că sunt conștientă că e posibil să greșesc sau nu în anumite afirmații cam dure pe care le-am adresat…dar o să o postez . Doamne ajută!

3 Comments

  • Greti Posted septembrie 11, 2018 10:01 am

    Frumos si la obiect.

  • Alexandra Cristea Posted septembrie 13, 2018 4:53 pm

    Gândurile puse pe hârtie cu noaptea-n cap sunt cele mai sincere. Mi-ar plăcea să vorbim într-o zi despre yoga și despre cum ai ajuns la ea. Ar fi interesant să aflu mai multe despre asta și să scriu și eu la rândul meu. 😁

    Don’t give up!
    Keep writing!
    😙

    • admin Posted septembrie 13, 2018 9:41 pm

      Daca am un subiect preferat despre care as putea sa vorbesc ore intregi este Yoga, spiritualitate, dezvaluire, analiza interioara. Deci accept invitatia cu drag

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *